Google Ads: šta su Google oglasi i kako funkcionišu?

Svake sekunde na Google-u se obavlja 3 miliona pretraživanja, a većina stranica sa rezultatima pretraživanja uključuje Google oglase. Plaćeni oglasi, Google Ads mogu biti izuzetno efikasan način za privlačenje relevantne, respektabilne publike na vaš sajt upravo kada ljudi traže vrste proizvoda ili usluga koje vaša firma nudi.

Šta su ustvari Google oglasi, kako funkcionišu, i zašto biste pokrenuli sopstvene Google oglase.

Šta je Google Ads?

Google Ads (nekadašnji Google AdVords) je platforma za online oglašavanje u vlasništvu i pod upravom Google-a. To je ujedno i najveća i najraširenija mrežna reklamna mreža na svetu, a milioni kompanija se oglašavaju putem interneta pomoću Google Ads-a kako bi došli do novih klijenata i poboljšali svoje poslovanje.

Oglašavači koji se odluče da koriste Google Ads mogu da ciljaju korisnike na dve glavne mreže – pretraživačku mrežu (eng. search network) i mrežu za prikazivanje oglasa (eng. Display network).

Mreža za pretragu se odnosi na oglašavanje: plati-po-kliku (eng. pay-per-click), u kojoj oglašivači licitiraju za ključne reči koje su relevantne za njihovo poslovanje i imaju priliku da prikažu svoje oglase korisnicima koji unose te ključne reči u Google search kao deo upita za pretraživanje. Plaćanje po kliku je poznato i kao plaćena pretraga.

Mreža za prikazivanje nudi oglašivačima mogućnost postavljanja oglasa u obliku vizuelnog banner-a na veb stranice koje su deo Display mreže. Google mreža za prikazivanje dopire do približno 90% globalnih korisnika interneta, što predstavlja ogromnu potencijalnu publiku.

Ispod je prikazana stranica Google rezultata pretraživanja (SERP). Postoje dva dela plaćenih Google oglasa, jedan iznad “prirodnih” ili organskih linkova i jedan na dnu stranice s rezultatima

primer google ads selidbe placeni oglasi

Sponzorisani rezultati ili oglasi (označeni crvenim strelicama) su označeni zelenom oznakom “Ad”. Rezultati koji se pojavljuju ispod oglasa (slika sa zelenim strelicama ispod) nazivaju se organskim rezultatima.

primer google prirodan search

Google takođe nudi oglase koji se prikazuju i koji se pojavljuju na Google mreži za prikazivanje (eng. Display Network). Prikazivačka mreža je opsežna grupa spoljnih veb-lokacija (kojim Google nije vlasnik) koje su ušle u partnerstvo sa Google-om i pristale da prikazuju Google oglase. Google Ads na prikazivačkoj mreži mogu biti u tekstualnom, slikovnom, video ili ‘rich media’ formatu i mogu se targetiraju drugačije. Ovo uključuje remarketing i banner oglase.

Zašto se prikazuju Google oglasi?

Google Ads aukcija je usredsređena na ključne reči – oglašivači biraju listu ključnih reči za ciljanje koje su relevantne za njihove poslovne ponude, reči koje će ljudi najverovatnije koristiti kada traže svoj proizvod. Zatim licitiraju za ove ključne reči, bazirajući svaku ponudu na novcu koji su spremni da plate za Google korisnika da klikne na njihov oglas. Ova ponuda, u kombinaciji sa ocenom kvaliteta koju je dodelio Google na osnovu kvaliteta predloženog oglasa, određuje koji će se Google oglasi pojaviti na SERP-u. Kada korisnici kliknu na oglase, oglašivač plaća određenu cenu (cenu po kliku eng. Cost-per-click CPC), koja se izračunava prema sedećoj formuli:

cost-per-click-formula
gde je:

Competitor Ad Rank (Ad Rank konkurencije)
Vrednost koja se koristi za određivanje pozicije oglasa (gde se oglasi prikazuju na stranici u odnosu na druge oglase) i da li će se oglasi uopšte prikazivati, i zavisi od Ocene kvaliteta, cene bidovanja i dr.

Quality Score (Ocena kvaliteta oglasa)
Svrha ocene kvaliteta je da vam pruži opšti osećaj kvaliteta vaših oglasa. Ocena kvaliteta 1-10 za svaku ključnu reč u vašem nalogu predstavlja procenu kvaliteta Vaših oglasa i odredišnih stranica

AdWords aukcija

Google Ads radi po sistemu aukcije, koja se odvija svaki put kada korisnik izvrši pretraživanje prema ključnoj reči.

Da biste “pobedili” na AdVords aukcijama i videli da se vaš Google oglas pojavljuje za relevantne ključne reči, moraćete da optimizujete ocenu kvaliteta i iznos ponude. Što je viša ocena kvaliteta, u kombinaciji sa iznosom ponude, to bolje pozicioniranje oglasa. Sledeći faktori (između ostalog) utiču na vašu ocenu kvaliteta:

– Relevantnost vašeg Google oglasa u odnosu na upit koji se pretraživanje;
– Relevantnost ključne reči u odnosu na Vašu oglasnu grupu
– Relevantnost oglasa na odredišnoj stranici
– Predjašnji ‘click-through rate’ (broj klikova oglasa podeljen s brojem prikazivanja oglasa CTR) oglasa i njegove oglasne grupe.
– Ukupne istorijske performanse naloga

Postoje i sveukupne koristi od visoke ocene kvaliteta oglasa:

– Niži troškovi – Google nagrađuje oglašivače sa visokom ocenom kvaliteta tako što snižava cenu po kliku (CPC),
– Češća vidljivost – Kada imate visoku ocenu kvaliteta, Vaši oglasi će se prikazivati češće, na boljim položajima na SERP-u – na vrhu ili na dnu stranice. Ovo vam omogućava da dobijete više klikova i konverzija bez podizanja cene ponude.

Troškovi oglasa

Cena Google oglasa varira na osnovu brojnih faktora, uključujući konkurentnost ključnih reči i industrije, geografsku lokaciju, kvalitet vaših reklamnih kampanja i dr.

U SAD, prosečna cena po kliku za Google pretraživačke oglase u svim industrijama je $ 2.32. U drugim zemljama, prosečni troškovi za oglase često su mnogo niži. U Srbiji znaju da budu i par centi.

Ostavi Komentar

© 2018 Thewebline
Izrada sajtova | Web dizajn | Oglašavanje