Nazivi domena i njihov uticaj na SEO

Od 04/28/2019 April 29th, 2019 SEO

Postoji velika konfuzija oko uticaja naziva domena na SEO optimizaciju.
Da li uopšte postoji neki odnos? Da li vam pomaže da uključite ključne reči kao što su nazivi proizvoda u ime domena? Vodite računa o izboru domena pre izrade samog sajta.

Šta je ime domena?

Ime domena je alias, pseudonim. To je zgodan način da se ljudi upoznaju sa tom određenom adresom na internetu na kojoj ste napravili svoj web sajt. Imena domena se, generalno, koriste za identifikaciju jedne ili više IP adresa (a ko bi pa pamtio 144.76.112.88). U ovom slučaju je to webline.rs

ime domena

Kada se upotrebi www.webline.rs, što se danas retko radi, naziv domena je webline.rs, a poddomena je www. Imajte na umu da je ovde namerno uključeno “.rs”, (drugi ne slažu sa tim). Po mom mišljenju, najčešća upotreba reči “ime domena” uključuje i domen najvišeg (u ovom slučaju nacionalnog) nivoa.

Domeni najvišeg nivoa (TLD Top Level Domains)

Kada se pogleda google.com naziv “google” je očigledno brend, dok se .com deo imena domena se zove TLD (Top Level Domain odn. domen najvišeg nivoa). U ranim danima interneta .com je bio namenjen američkim kompanijama, .org za neprofitne organizacije, .edu za škole i univerzitete i .gov za vladine internet stranice. Govorimo o 1985.

Stvari su se od tad prilično promenile. Za Srbiju, koristimo .rs, ali mnoge kompanije koriste .com, na primer, kada je .rs ime domena koje su želeli već zauzeto. U današnje vreme, TLD-ovi poput .guru i .pro su dostupni. Kompanija Automattic je kupila domen blog, a kako vam se čini pizza? Ove vrste TLD-ova zovemo generički Top Level Domeni.

Nacionalni domeni (ccTLD)

Ranije je spomenut .rs domen. Ova vrsta top tevel domena su nacionalni domeni odnosno TLD-ovi specifični za zemlju.

Pre više godina, Tokelau – ostrvo u južnom Tihom okeanu – počelo je besplatno da deli svoj .tk domen, a hiljade entuzijasta su tvrdili da su .tk. Da smo svojevremeno napravili webline.tk, ​​verovatno ne bi bilo nikoga na ostrvu ko bi mogao da zna o čemu se radi. To je kao .cc, za koje ste možda čuli, jer je nekada promovisan kao alternativa za .com. To je zapravo TLD specifičan za zemlju koji pripada Kokosovim (Keeling) ostrvima, iako se stanovnici Kipra možda ne slažu.

Kakva je onda veza izmedju imena domena i SEO optimizacije?

ccTLD ili poddirektorijum?

Ako je vaš sajt dostupan na više jezika, možda se pitate koje je najbolje rešenje: domain.com/rs/ i domain.com/de/ (poddirektorijumi odn. subfolderi) ili domain.rs i domain.de (ccTLDs – nacionalni domeni). Za SEO, poddirektorijum ima više smisla. Ako tako napravite strukturu prilikom izrade sajta, svi linkovi će ići u isti domen. Promocija će biti lakša jer imate jedan glavni domen. Ako postoje razlike u jeziku po poddirektorijumu, koristite hreflang atribut da bi ga Google prepoznao. Ako uključite multijezičnost u okviru jedinstvene wordPress instalacije, održavanje je lakše, jednostavnije.

Imajte na umu da je poddomen, kao što je spomenuti “www”, nešto potpuno drugačije od poddirektorijuma. Google zapravo smatra da je rs.webline.com potpuno drugačiji sajt od webline.com, (iako je jedan ustvani poddomen drugog).

Starost domena

U današnje vreme, Google tvrdi da starost domena – koja se odnosi na to koliko dugo vaš domen već postoji – nije toliko važna kao ranije. Mnogo se više radi o samom sadržaju, strukturi sajta i u suštini, koliko dobro vaš sajt odgovara na upit koji ljudi koriste u Google-u. Da biste postigli najbolji rezultat u pretrazi i najbolje rangirali za upit, moraćete da povedete računa o kvalitetu tekstova na sajtu.

Da li je baš tako?

Starost domene kao takva možda ne utiče na rangiranje, ali stariji domeni verovatno imaju lepu količinu povratnih linkova (eng. backlinks), stranice na rezultatima pretrage itd. I očigledno, to može uticati na rangiranje.

Ključna reč u imenu domena
(Exact Match Domain – EMD)

cheapshoes.com (srp. jeftinecipele.com) bi moglo da bude zgodno ime domena. Ovo je primer domena egzaktnog podudaranja (eng.Exact Match Domain EMD). Godine 2012. Google je predstavio ono što sesada zove EMD Update. Promenio je algoritam, tako da se sajtovi koji su koristili imena domena kao što je ovo, ne bi rangirali samo zbog činjenice da je ključna reč u nazivu domena. I da, to je bio slučaj pre ažuriranja.

Dakle, nakon ove nadogradnje, da li se isplati da prilikom izrade sajta koristite ime domena koje uključuje ključnu reč? Samo ako se ostatak vašeg naziva uklapa (cipele.rs je još bolji izbor) U Srbiji, srpski ekvivalent cheaploans.com, jeftinecipele.rs, bi verovatno dobio pristojnu količinu prikaza, ali to je zato što Google vodi više računa o engleskom nego srpskom jeziku (ali nadoknađuje to).

Mali savet: ako ste uspeli da izgradite brend oko EMD-a, i još uvek imate puno saobraćaja, nastavite sa dobrim radom. Ako ste uložili novac i vreme na cheapshoes, uverite se da je vaše brendiranje apsolutno vrhunsko. Vi ste u kokošinjcu i možda je lisica (Google) blizu.

Više naziva domena za isti sajt

Da li se isplati kupiti više imena domena i preusmeriti sve na glavni domen? Što se tiče brendiranja: ne. U smislu online rangiranja: verovatno ne. Jedini valjani razlog zbog kojeg bi mogli da aktivno koristite više imena domena za isti web sajt, je offline i ponekad online marketing. Ako na svom sajtu imate određeni projekat ili kampanju koju bi želeli da promovišete odvojeno, drugi naziv domena mogao bi vam dobro doći kako bi kreirali saobraćaj na pravu stranicu kampanje.

Registrujte više domena ukoliko vam treba radi brendiranja i kampanja, samo se pobrinite da ne zabunite ekipu iz Google-a. Osim toga, aktivno korišćenje više naziva domena za isti sajt će ‘raspršiti’ klikove na više domena, i to nije ono što želite (slično kao i za poddirektorijume).

Ostavi Komentar

© 2018 Thewebline
Izrada sajtova | Web dizajn | Oglašavanje