Skip to main content

Izrada online prodavnice pomoću WooCommerca

Od 05/14/2019октобар 15th, 2021Online prodavnice

Interesuje vas izrada online prodavnice a WooCommerce je za vas novina? To je besplatan dodatak (eng. plugin) koji transformiše WordPress sajtove u fleksibilan web shop.

Prvi put prezentovan 2011. godine od strane WooThemes, ekipe koja razvija šablone za WordPress, poreklom iz Norveške/UK/Južne Afrike, koju je kasnije pazario Automattic, developer (izmedju ostalog) WordPress.com i Jetpack-a. Širom sveta, WooCommerce pokreće neverovatnih 55% od svih web shop sajtova i skoro 2,3 miliona online prodavnica.

WooCommerce plugin za izradu online prodavnice

WooCommerce je isključivo razvijen za rad sa WordPressom – najpopularnijim softverom za blogove / sajtove na svetu. Plugin je dostupan besplatno na WooCommerce.com i WordPress.org.

WooCommerce na WordPress-u

WooCommerce dodatak na stranici WordPress-a

Trivija

Evo kako su došli do imena Voo: Suosnivač, Magnus Jepson je izjavio da je to bilo zato što su hteli da dizajniraju proizvode koji će naterati ljude da kažu: “Vuu (eng. Voo)!”

Sudeći po podacima V3Techs WordPress pokreće nešto više od 33% svih sajtova u svetu. WordPress je platforma otvorenog koda – to znači da je kod otvoren i slobodan za upotrebu, i da imate sva prava nad onim što objavite sa njom, za razliku od zatvorenih platformi koje kontrolišu vaše podatke.

WooCommerce podržava mnoge funkcije standardnog WordPress koda, ali takodje dodaje i  mogućnost konfigurisanja i prilagođavanja online prodavnice. Ako ste ranije koristili WordPress, radi bloga ili web prezentacije svog poslovanja, ovaj plugin će vam se učiniti prilično poznato:

woocommerce izmena proizvoda

Poznat vam je WordPress? Onda će vam i ovo biti poznato

Ukoliko pak postoji nešto nejasno, online zajednica WordPress-a i WooCommerce korisnika i programera je ogromna, od novih korisnika do visoko obučenih developera.

Kreiranje WooCommerce
online prodavnice (u 3 koraka)

Sam proces može grubo da se podeli u nekoliko faza:

– Instalacija plugina (dodatka)
– Izbor i podešavanje načina plaćanja (payment gateways)
– Podešavanje WooCommerce zona isporuke (shipping zones)
– Instalacija preporučenih ekstenzija
– Provera funkcionalnosti

#1 korak:
Instalacija WooCommerce plugina

Ukoliko niste ranije podešavali online prodavnicu, najbolje je da krenete od čiste, nove instalacije WordPress-a sa izabranim šablonom i bez dodataka (pluginova), sem onih koje tema zahteva. Ovo će umanjiti šanse za bilo kakve probleme sa kompatibilnošću sa WooCommerceom.

Prva stvar koja se postavlja je sam WooCommerce. Pristupite WordPressovom admin panelu, idite na meni Dodaci (eng. Plugins) i kliknite na dugme Dodaj novi. Najlakše je da pretražite dodatak kroz formu ključna reč, otkucajte Woocommerce i to je to.

Woocommerce instalacija plugina u wordpress panelu

Woocommerce instalacija plugina u wordpress panelu

Kada se plugin pojavi, idite na njega i kliknite Postavi sada (eng. Install Now) i konačno na Aktiviraj (eng. Activate). Čim ovaj proces dovršen, WooCommerce će pokrenuti svoj wizard za konfiguraciju, koji će vam pomoći da podesite ključne postavke svoje prodavnice.

woocommerce setap servisi

Od verzije 4.0 Jetpack i WooCommerce Services se takodje po default-u instaliraju (ispod crvennog dugmeta Get Started na dnu imate link ako želite da preskočite instalaciju ovih dodataka).

WooCommerce Services utiču na osnovne funkcije webshop-a tako što ih smeštaju na servere i infrastrukturu Automatic-a (kompanije koja stoji iza jetpack-a i woocomerca), umesto da se oslanjaju na vaš hosting.

To praktično znači da će vaša online prodavnica biti stabilnija i brža.

Jetpack je plugin koji omogućava:

Sigurnost -Jetpack automatski blokira napade (eng. brute force attacks) da bi zaštitio vašu online prodavnicu od neovlašćenog pristupa.

Brzina – Keširanje slika i statičkih fajlova na globalnoj mreži servera (Jetpack’s Photon CDN) i na taj način se ubrzava učitavanje sajta.

Aplikacija za mobilne uređaje – Vaša prodavnica u džepu. Upravljajte porudžbinama, primajte obaveštenja o prodaji i dr.

Sledeći korak je ubacivanje adrese, a zatim delatnost na koju se odnose proizvodi (Odeća, muzika, Elektronika, Hrana, nameštaj i slično). Naredna forma zahteva da precizirate vrstu proizvoda/usluga koje će biti u ponudi.

Ovde imate više opcija:

Physical products (srb. Fizički proizvodi) – proizvodi koji se šalju kupcima. Ovo je standardna opcija.

Downloads (srb. Prezimanja) – virtuelni proizvodi koje korisnici preuzimaju, recimo pdf fajlovi, e-knjige, muzika, video i sl.

Subscriptions (srb. Pretplate) -ovo je komercijalna extenzija woocomerca i košta 199,00 USD godišnje. Omogućava kupcima da se pretplaćuju na vaše proizvode ili usluge i plaćaju nedeljno, mesečno ili godišnje. Saznajte više

Memberships (srb.Članstva) – komercijalna ekstenzija koja omogućava članovima (registrovanoj grupi korisnika) pristup ograničenom delu sadržaja ili proizvodima, uz plaćanje ili besplatno. Praktično se prodaje pristup sadržaju (recimo novine) Košta 199,00 USD godišnje. Saznajte više

Memberships i Subscriptions, u čemu je razlika?

Članstvo (membership) vam omogućava pristup prodavnici i popuste.
Svoje članstvo potvrđujete mesečnom/godišnjom naknadom, članarinom- to je pretplata (subscriptions).

woocommerce 4,x tip proizvoda

woocommerce 4.x izbror tipa proizvoda

Composite Products (srb. Kompozitni proizvodi) – takođe komercijalna ekstenzija, košta 79,00 USD godišnje
Omogućava kreiranje i ponudu personalizovanih setove proizvoda i prilagođene konfiguracije (poput custom računara, poklon kutija ili nakita po narudžbini) Saznajte više

Bookings (srb. Rezervacije) – 249,00 USD godišnje
Klijenti imaju opciju da rezervišu termine, rezervišu ili iznajme opremu bez napuštanja online prodavnice. (eventi, škole, apartmani, letovanja…) Saznajte više

U 90% slučajeva izabraćete fizičke proizvode. Sledeća forma vam nudi opcionu insalaciju pluginova za povezivanje sa Facebook-om (promocija proizvoda) i Mailchimp-om (email kampanje). Ovde pročitajte detaljnije kako se povezuje Malchimp i WordPress, ovde o benifitima email marketing kampanje.

Vizard Vas dalje vodi na izbor tema, free ili komercijalnih, među kojima su prve na listi oficijalna WordPresova tema Twenty Twenty (20 20) kao i WooCommercova Storefront, koja nudi full integraciju sa pluginom. Naravno, imate opciju da nastavite i sa ranije odabranom temom.

woocommerce 4,0 izbor tema

woocommerce 4,0 izbor tema

#2 korak:
Osnovna podešavanja WooCommerca

Nakon instalacije plugina, pojaviće Vam se deo sa osnovnim podešavanjima online prodavnice. Ovde ćeta pronaćići spisak najvažnijih koraka za pokretanje i rad woocommerca:

Dodavanje proizvoda

Ručno dodajte proizvode, uvezite sa lista ili prebacite sa druge platforme.

Ručno dodavanje

Za  prodavnice sa manjom količinom proizvoda, preporučljivo je uneti ih ručno. Proces je standardan, na tabu Proizvodi odaberete dodaj novi, unesete naziv, opis, kratak opis, glavnu sliku (eng. featured image) kao i dondatne slike. Vodite računa da sve budu istih dimenzija.

Obeležite kategoriju proizvoda, i na kraju, ne zaboravite da unesete cenu.

Import (uvoz) proizvoda

Ukoliko imate veliku količinu proizvoda jednostavnije rešenje je da ih importujete pomoću CSV fajla (koji se lako kreira ukoliko imate već neku bazu proizvoda ili excell tabelu).

Ovde imate opciju da importujete ili da ažurirate postojeće proizvode – zgodno kod promene cena.

Nakon uploada fajla pojavljuje vam se forma pomoću koje treba da mapirate kolone, odnosno da izaberete polja iz CSV datoteke za mapiranje sa poljima proizvoda (nepotrebne jednostavno zanemarite) prilikom importa.

Kada odaberete polja kliknite na dugme Import i to je to.

Migracija proizvoda

Migracija proizvoda je opcija za one koji imaju online prodavnicu u nekom drugom sistemu. Za ovaj posao je woocommercova preporuka plugin Cart2Cart. Tvrde da prebacuje informacije webshopa sa više od 85 platformi za online trgovinu, u nekoliko jednostavnih koraka, štedeći vreme i budžet.

Personalizacija online prodavnice

Odnosi se na podešavanja vezana za izgled webshop-a. Ovde imate opciju da Importujete par demo proizvoda kako bi lakše videli kako online prodavnica izgleda (ovaj korak možete i da preskočite).

Zatim imate opciju da napravite novu ili prilagodite postojeću početnu stranicu, da postavite svoj logo.

Poslednja opcija je podešavanje obaveštenja o prodavnici (eng. store notice). Opciono možete da prikažete istaknutu napomenu na svim stranicama sajta, ili možete da je iskoristite kao obaveštenje o kolačićima (cookies policy) što je odnedavno iritantna obaveza na svim sajtovima.

obavestenje o prodavnici woocommerce notice

Podešavanje dostave

Definišu se naknade za dostavu, za isporuku proizvoda.

WooCommerce će automatski postaviti vašu, predhodno unteu adresu kao lokaciju prodavnice (adresa sa koje se posluje). Zatim se unosi cena dostave za definisano područije prodaje – recimo za prodaju unutar Republike Srbije ide jedna cena dostave a za zapadni Balkan ide druga cena.

Podešavanje zona isporuke

Prodajete fizičke proizvode? Treba ih i dostaviti….

Da biste podesili dostavu u WooCommerce-u, prvo kreirate zone isporuke, zatim dodajte metode u te zone i na kraju, tarife za te metode. Možete da napravite koliko god želite zona i dodate više metoda i tarifa u svaku zonu.

Zona isporuke je geografsko područje na koje šaljete proizvode. Možete biti detaljni koliko vam je potrebno, sve do regiona i poštanskih brojeva, ili možete podesiti globalno – kako vam najbolje odgovara.

Kupci vide samo metode dostupne za njihovu adresu i odgovarajuću zonu. Svaki kupac odgovara samo jednoj zoni.

Recimo, kreirate sledeće zone:

Ime ZoneRegionMetoda Dostave
LokalnoBeograd ZIP 11000Local pickup (kupac sam preuzima)
SrbijaPodručije državeDve definisane dostave pouzećem (Flat rates) “standardna” i “prioritetna”
Zapadni BalkanZemlje BalkanaPouzećem (Flat rate shipping)

Dodajte onoliko zona koliko vam treba, a svaka zona može da sadrži više metoda isporuke.

Postavljanje poreskih stopa u WooCommerce-u

Ova opcija može biti uključena ili isključena.

Postavljanje poreza i poreznih stopa jedan je od osnovnih zadataka koje želite obaviti prilikom postavljanja prodavnice. Porezi mogu biti složena stvar, ali sistem pokušava da pojednostavi ovaj proces.

Preporuka je da se konsultujete sa knjigovođem o tome šta su vaše najbolje mogućnosti, kao i svim važećim zakonima vezanim za vaš posao. Svako preduzeće je jedinstveno i ne postoji način da se pokriju sve mogućnosti.

#3 korak:
Podešavanja plaćanja

U ovom koraku možete odabrati i aktivirati jednu ili više opcija za plaćanje putem Interneta kao i tradicionalne metode. Ponuđeni provajderi plaćanja (payment gateways) su besplatne ekstenzije koje se automatski instaliraju i aktiviraju ukoliko su čekirane.

Podesavanje placanja u woocommercu

Podešavanje plaćanja u woocommercu

Neki provajderi plaćanja zahtevaju plugin Jetpack i mogu se deaktivirati i deinstalirati ako kasnije odlučite da ih ne koristite.

Kod nekih načina plaćanja, kao što je PayPal, pojednostavljen i automatizovan je proces otvaranja naloga, kao i provera identiteta, tako da možete početi sa prihvatanjem plaćanja odmah.

WooCommerce Payment i Stripe nisu dostupni za našu zemlju. 2Checkout poseduje ekstenzije za omogućavanje plaćanja. Za plaćanje karticama neophodno je napraviti ugovor sa nekom od banaka.

2checkout i placanje u woocomercu

2checkout i placanje u woocomercu

WooCommerce je zaokruženo
web shop rešenje za WordPress

WordPress omogućava ultimativno upravljanje sadržajem (eng. content management), što je jedna od njegovih osnovnih funkcija za blogere i pisce. U njemu se čuvaju sadržaji, uključujući i slike koje vlasnici sajtova ubacuju. Mnogi WooCommerce developeri ističu jednostavnost upravljanja online prodavnicom za klijente (eng. store management) kao jedinstveni benifit.

Svojevremeno je eCommerce stručnjak Chris Lema primetio da sadržaj pokreće prodaju – zbog čega on smatra WooCommerce platformom koja se ističe kvalitetom.

Jedna od ključnih razlika između WooCommerca i drugih eCommerce platformi je puna integracija sa WordPressom, što znači da dobijate web shop svetske klase plus sadržaj.

Kada uđete na stranu plugina, lako je zaboraviti da je to dodatak, a ne deo WordPress-a:

woocommerce osnovna strana u wordpressu

izgled korisničkog interfejsa plugina, u okviru WordPress-a

Open Source eCommerce platforma:
win-win kombinacija i za firme i developere

WooCommerce je svojom pojavom fundamentalno promenio eCommerce tržište (game changer). Kao i WordPress platforma, plugin je besplatan i open source u osnovnom obliku, što znači da ga svako može prilagoditi ili napraviti ekstenzije (eng. add-ons) za njega.

Iako tehnički gledano, plugin u osnovnim obliku ima omogućenu funkcionalnost plaćanja, WooCommerce vam omogućava da instalirate dodatne pluginove – nazvane ekstenzije (add-ons, kako bi ih razlikovali od WordPress dodataka) – da bi mogli da dodate specifične funkcije i mogućnosti.

Sve u svemu, dodatak nudi snagu visoko-skalabilne digitalne platforme za izradu online prodavnice, zajedno sa reputacijom i pouzdanošću WordPress-a.

Počnite da prodajete online

Bilo da ste vlasnik online prodavnice ili tek razmišljate o otvareanju webshopa, Webline može da Vam ponudi svestranu uslugu koja odgovara vašim potrebama. Možete kreirati webshop i upustiti se u prodaju preko neta. Uvek smo dostupni kao podrška.

Pogledajte ponudu vezanu za online prodavnice.

Ostavi Komentar

© 2018 Thewebline
Izrada sajtova | Web dizajn | Oglašavanje