Poneki vlasnici sajtova znaju koliko je važno da se održava dosledna i pozitivna komunikacija sa korisnicima. Ažuriranje sadržaja vašeg sajta je bitno, ali dovoljno samo kao osnova za rast.
Možda se pitate kako da izgradite konekciju sa postojećim ili potencijalnim klijentima i prenesete im personalizovanije i informacije? Jedno od rešenja je Mailchimp.
Mailchimp je email marketing servis koji vam omogućava generisanje lista pretplatnika (mail liste), kreiranje email kampanja, dizajn maila i još štošta.
Može bez problema da se koristi sa WordPressom, što dodatno pojednostavljuje vaše marketinške kampanje putem e-pošte i omogućava vam da prenesete klijentima bitne informacije pravo na gmail, outlook ili sličan servis, odavno dostupan i na mobilnim telefonima.
Da li je email mrtav? Teško.
Sve nedavne statistike i istraživanja o korišćenju čuvene elektronske pošte naglašavaju zašto je email marketing i dalje najbolji kanal za uspešnu marketinšku kampanju, kao i sinergija koja posoji između mail kampanja, google ads-a, društvenih mreža i tradicionalnih kanala kao što je tv ili bilbordi.
Zašto vam treba email lista?
Postoji nekoliko razloga kreiranje mail liste. Prvo, odličan je oblik direktne komunikacije nad kojom imate potpunu kontrolu. Za razliku od naloga na društvenim mrežama, vi imate svu kontrolu u načinu na koji se pojavljuje vaš sadržaj. Kada su u pitanju kanali kao što su Facebook i Tvitter, nikada ne znate kada nagle promene ili zakonska prilagođavanja mogu drastično promeniti vaš sadržaj.
Još jedan razlog za pravljenje liste je da je to odličan način za uspostavljanje komunikacije sa svima koji nisu česti korisnici društvenih mreža. Ukoliko imate puno klijenata koji samo povremeno koriste Instagram ili Facebook, lista e-pošte i bilten (eng. newsletter) mogu da budu efikasan način da budu u toku.
Mailchimp je najbolji izbor za WordPress?
Na raspolaganju su mnoge email marketing platforme, recimo AWeber, Constant Contact i GetResponse. Pa zašto je Mailchimp idealan izbor za WordPress?
Ova platforma ima mnogo funkcija – kao što je automatizacija, A/B testiranje, napredna analitika i segmentacija – kako bi se omogućilo lako upravljanje efikasnim email marketing kampanjama.

Mailchimp interfejs je takođe izuzetno prilagođen korisnicima, omogućava Vam lako pravljenje mailova pristojnog dizana sa kojima možete updejtovati svoje pretplatnike.
Ne treba zaboraviti i da Mailchimp nudi 24/7 korisničku podršku kad imate neki problem. Naravno, tu je i mobilna aplikcajija za Adroid i iPhone
Na kraju najbitnije, MailChimp nudi Besplatni (free plan) za do 2.000 kontakata i 10.000 e-poruka mesečno (sa oglasima).
Povezivanje Mailchimp-a sa WordPressom
pomoću dodatka (eng.plugin)
Da biste povezali MailChimp sa WordPress-om, treba vam Mailchimp nalog, plugin i malo vremena da sve podesi da radi. Tada ćete moći da povežete dva sistema.
#1 korak:
Napravite Mailchimp nalog
Prvo je, jasno, neophodno da odete na Mailchimp i otvorite nalog:

Mailchimp Otvaranje naloga
Kada unesete svoje podatke (mail/korisničko ime/lozinka), proverite sanduče maila koji ste koristili za prijavu kako bipotvrdili svoj nalog:

Mailchimp potvrda maila
Nakon što aktivirate pristup, moći ćete da popunite nekoliko kratkih obrazaca. Ovo će pomoći Mailchimp-u da kreira opcije. Počećete tako što ćete pružiti neke opcione informacije o vašem preduzeću:

Mailchimp info o firmi
Nakon što popunite formulare, možete odabrati Mailchimp plan. Postoji nekoliko opcija za biranje, uključujući free opciju:

mailchimp planovi
Kada završite, kliknite na Complete dugme i to je to. Zatim ćete imati mogućnost povezivanja naloga sa društvenih mreža sa Mailchimp-om. To će vam omogućiti da direktno šerujete kampanje na određene platforme:

Mailhimp povezivanje sa društvenim mrežama
Ovaj korak možete dovršiti ili za sada preskočiti. Kako bilo, izaberite Continue dugme da biste dovršili postupak podešavanja naloga.
#2 korak:
Kreiranje email liste
Kada ste podesili Mailchimp nalog, možete postaviti svoju prvu email listu. Ukoliko niste označili neku postojeću prilikom kreiranja naloga, sada isto možete lako da uradite tako što ćete uploadovati fajl u CSV formatu sa mailovima i ostalim podacima kroz opciju Uvoz kontakata (Import Your Contact):

dodavanje kontakate u email listu
Takođe možete da napravite listu i ručno, tako što ćete odabrati opciju Add a contact i ručno ubaciti detalje svakog unosa.
Kako da kreirate CSV fajl
Treba Vam pomoć da sačuvate fajl u CSV formatu pre uvoza? Pogledajte ove CSV preporuke iz Ekcela i Google tabela. Ili preuzmite Mailchimp-ov sample CSV import file (obrazac za test primerima), zamenite ih sa realnim mailovima iz sopstvene baze.
#3 Korak:
Instalacija dodatka
Mailchimp for WordPress
Premda je moguće da koristite Mailchimp na WordPress sajtu i bez dodatnih alata, plugin Mailchimp for WordPress krajnje pojednostavljuje postupak:

Mailchimp for WordPress dodatak
Kada se dodatak instalira i aktivira na vašem sajtu, otvotire opciju Mailchimp u okviru menija MC4WP (eng. Mailchimp for WordPress) unutar admin panela wordpress-a. Tamo možete povezati svoj Mailchimp nalog na sajt pomoću API ključa (eng.API key), i nakon toga možete pristupiti listama i formama diretno sa sajta.
#4 Korak:
Generisanje API ključa
za povezivanje obe platforme
U suštini, API ključ povezuje vaš sajt sa nekim spoljnim servisom (u ovom slučaju Mailchimp). Da biste pronašli svoj API ključ, idite na MC4WP deo u okviru glavnog WordPress menija (podmeni kreiran prilikom instalacije plugina), pa na odeljak Mailchimp. Ispod polja API ključ kliknite na link <strong“>Get your API key here: (srb. Preuzmi svoj API ključ).

Mailchip API kluc za povezivanje mailchimpa sa wordpressom
Odatle ćete biti preusmereni na Mailchimpov sajt. Izaberite Create a Key (srb.Kreiraj ključ), a zatim kopirajte priloženi kod. Vratite se na vaš sajt, i ubacite taj kod u polje API key i snimite (Save Changes).
Sada imate pristup svojim listama, prethodno kreiranim formama i ostalim alatima direktno u admin panelu wordpress-a. Takođe možete da kreirate nove forme tako što ćete preći u menaiju na opciju Mc4VP > Form:

Mailchimp generisanje API ključa
Nakon kreiranja i povezivanja, možete dodati forme na svoje stranice, postove ili vidžete pomoću priloženih kratkih kodova (eng. shortcodes).
#5 korak:
Dodavanje Mailchimp
formi na WordPress sajt
Nakon instalacija plugina na sajt i povezivanja platformi pomoću API ključa, kreiranje i dodavanje newsletter formi je jednostavno. Ovo možete uraditi unutar plugina (jednostavnije) ili, u okviru vašeg naloga na samom mailchimp sajtu (zahteva malo više pažnje ali ima više opcija).
Kreiranje Popup forme za prijavu
Postoji nekoliko vrsta formi koje možete kreirati koristeći Mailchimp. Da biste, na primer, dodali popup formu na sajt ulogujte se na svoj nalog, idite na Audience tab, kliknite na Manage Audience (srb. Upravljajte publikom) drop-down dugme i izaberite Signup forms (srb. forme za prijavu). Izaberite Subscriber pop-up (popup forma za prijavu).

kreiranje pop-up forme u mailchimpu
Tu možete prilagoditi pop-up prozor odabirom dizajna, što uključuje opcije formatiranja i prikaza. Odaberite polja koja želite da uvrstite u formu, poput ime i adresa e-pošte, i eventualno dodajte i drugi sadržaj, kao što su slike i dodatni tekst.
Izmene su interaktivne, te možete pregledati formu dok je prilagođavate i izvršiti sve potrebne promene tokom procesa.
Na kraju, kliknite na dugme Generate Code (srb. Generiši kod) na dnu interfejsa, označite ga i kopirajte:

kod za pop-up formu generisan u mailchimpu
Zatim pređite na svoj wordpress admin panel. Neophodno je da generisani kod forme dodate u HTML sajta, i to najbolje kroz Child temu. Ovo sprečava brisanje svih promena prilikom ažuriranja teme.
Iskopirajte fail header.php ili footer.php iz glavne teme, unesite kod i izmnejen fajl prebacite na root child teme (direktorijum na serveru gde se nalazi child tema (za ovaj sajt to izgleda otprilike ovako: /wp-content/themes/salient-child). Ovo je najlakše uraditi preko FTP klijenta.
Dizajniranje forme za prijavu na mailing listu
Iako vam Mailchimp omogućava da izmenite stil za svaku formu, ona obično nasleđuje stilove (css) vašeg websajta. To znači da će te možda trebati da napravite neke izmene. Za to imate dve opcije: ili ručno unesite izmene u css fajl sajta, ili koristite dodatak Mailchimp for WordPress.
Druga opcija omogućava vam dodavanje forme na različitim mestima na sajtu (footer, sidebar) i lakša je implementacija. Imajte na umu da korišćenjem free verzije dodatka možete da kreirate samo jednu formu, dok, premium verzija omogućava vam stvaranje više različitih formi kao i dodatne opcije kao što je napredna integracija sa online prodavnicom (WooCommerce), Email obaveštenja, pojednostavljen interfers za izmenu dizajna forme, detaljni izveštaji i statistike.
Email Marketing vašeg
WordPress sajta pomoću Mailchimp-a
Kao što je predhodno istaknuto, na vaš WordPress sajt možete lako dodati forme za registraciju korisnika u mail liste, što je od presudne važnosti za izgradnju iste.
Štaviše, Mailchimp se takođe može koristiti za automatsko slanje biltena (eng. Newsletter) svojim pretplatnicima. Ovo Vam omogućava da budete povezani sa svojim čitaocima na pojednostavljen način, bez ikakvih problema.
Podešavanje
automatskog biltena sa Mailchimp-om
Automatski bilten omogućava Vam da odmah pošaljete email pretplatnicima prilikom svakog ažuriranja sajta, recimo kad objavite novi članak bloga, a detalji će biti poslani svima na vašoj listi.
Za početak, trebaće VamURL RSS feed-a sajta. Zatim idite na Campaigns (Kampanje)> Create Campaign (Napravite kampanju)> Create an Email (Napravite email)> Automated (Automatizovano) unutar Mailchimp-a. Izaberite Share blog posts (Deli blogove), dajte naziv kampanji i kliknite na Begin (Početak):

Podešavanje automatskog biltena sa Mailchimp-om
Sledeći korak zahteva da unesete svoj URL RSS feed-a, izaberete vreme slanja i po potrebi konfigurišete ostale opcije:

Mailchip podesavanje RSS uRL-a
Ne zaboravite da odaberete primaoce i izvršite sve potrebne promene u podešavanju (na primer, u polju Subject). Na kraju, odaberite šablon i opcije dizajna. Kada se to učini, jednostavno kliknite na Confirm (srb. Potvrdi) i sve je spremno.
preuzeto sa sajta WP Engine
Proširite vaše poslovanje
Bez obzira da li ste bloger, vlasnik online prodavnice ili se bavite marketingom, Webline može da Vam ponudi svestranu uslugu koja odgovara vašim potrebama. Možete stvoriti listu svojih klijenata i upustiti se u email marketing uz pomoć ili ne Mailchimp-a, a naš tim je uvek dostupan da ponudi stručnu podršku.
Da li ste spremni? Pogledajte ponudu vezanu za email marketing.