Kada je u pitanju online prodaja, postoji nekoliko desetina marketinških strategija za koje se možete odlučiti. Izabrati pravu može biti nezgodno, da ne bi uzalud potrošili vreme i novac, naročito ako nemate iskustva i niste se ranije time bavili.
Zgodno za internet prodavnice kreirane u WooCommerce-u je, da postoje funkcije već ugrađene u platformu kao što je prodaja pomoću kupona sa popustima, koja predstavlja jednostavnu i efikasnu strategiju za vaš webshop.
Popustom do povećanja prodaje?
Premda ponuda popusta pomoću kupona može da izgleda kontraproduktivno, WooCommerce kupon kodovi mogu zapravo da povećaju vašu prodaju i prihod.
Da li Vam trebaju kupon kodovi za online prodavnicu?
Primarni cilj bilo kojeg webshop-a je profit. Ponuda popusta, dakle, može biti malo diskutabilna na prvi pogled, koko je moguće zaraditi više smanjenjem cena?
Prodaja putem kupona dokazuje drugačije. Statistički podaci pokazuju da kupci, kada im se ponudi popust, češće kupuju i robu koju nisu nameravali. Pored toga, popusti mogu da ubede kupce da se vrate i završe započetu kupovinu (eng.abandoned cart).
Ova činjenica se obilato koristi u Remarketing google ads tehnici. Recimo da kliknete na neki oglas na sajtu, u google pretrazi, mailu, ili na Youtube-u i posetite webshop. Ukoliko započnete kupovinu (ubacite proizvod u korpu) pa se predomislite i nasteavite dalje, isti oglas sa konkretnim proizvodom, ovoga puta sa sniženom cenom će Vas „pratiti“ po web-u
Remarketing, u kombinaciji sa kupon popustima je krajnje efikasna strategija jer je personalizovana i koristi psihološke obrasce prosečnog kupca. Ovde možete pročitati kako u suštini funkcioniše Google oglašavanje.
Takođe, kuponi ponekad ubede kupce da kupuju više proizvoda nego što bi to obično radili. Kupovina „kupite jedan – drugi gratis!“ ili „treći gratis!“ je naročito efikasan podsticaj. Besplatna poštarina je takođe odličan motivator za mnoge kupce, a ovakva informacija se može ponuditi u obliku kupona.
Pored toga, kupon popusti su se dokazali kao korisna metoda za privlačenje i zadržavanje kupaca, što je važno za rast vašeg poslovanja. Pošto je zadržavanje postojećih kupaca lakše i jeftinije od pronalaženja novih, kuponi takođe mogu pomoći u sprečavanju oscilacija u prodaji.
Konačno, popusti vam mogu pomoći da se oslobodite zaliha koje inače ne biste mogli prodati. Na primer, rasprodaja zimske odeće u frebruaru može vam pomoći da uklonite proizvode koje biste morali da računate kao gubitak da nisu prodati po nižoj ceni.
Kupon kodovi sa popustima dakle imaju mnogo potencijalnih koristi za vašu WooCommerce online prodavnicu. Da biste maksimizirali njihov uticaj, pogledajte kako se kreiraju i efikasno koriste.
Kako kreirati kupon kod
u WooCommerce webshopu (u 4 koraka)
WooCommerce u svom kodu već ima ugrađenu funkciju za kreiranje i podešavanje kupona, tako da vam za osnovne stvari neće trebati dodatni plugin. Pretpostavka je da na vašem WordPress sajtu već imate instaliran i aktiviran WooCommerce i ubacili ste neke proizvode.
#1 korak:
Dodajte svoj prvi kupon u WooCommerce
Prvo, pređite na svoj WordPress admin panel. Idite na WooCommerce na bočnoj traci i odaberete opciju Kuponi. Ukoliko ova opjija nije vidljiva u meniju wooCommerca, neophodno je da je aktivirate u podešavanjima. Idite na WooCommerce > Opšta podešavanja i čekirajte opciju: Omogući kupone:
Sada se kuponi vide u podmeniju Woocommerca, te možete da im pristupite kako bi ih kreirali
Korak 2:
Osnovne postavke i podešavanja kupona
Kliknite na dugme Napravite prvi kupon i otvoriće Vam se editor sa podešavanjima. Definišite kod kupona (recimo NoviKorisnik20 ili već..) ili ga generišite pomoću dugmeta Generate Coupon code ispod.
Ovaj kod je istovremeno i naziv kupona i predsavlja šifru koju će kupci uneti da bi ga aktivirali i ostvarili popust prilikom online kupovine (zato nije loše rešenje da mu se dodeli neki lako pamtljiv naziv).
Ispod imate polje Opis koje je opciono i nije vidljivo kupcima, već samo vama, obično služi za Vašu referencu, recimo možete da unesete: Registrovani korisnici imaju 10% popusta na prvu kupovinu i slično.
Ispod ovih polja videćete blok Podaci o kuponu. Popunite informacije na kartici Opšta podešavanja. Ovo uključuje vrstu popusta, iznos, opciju besplatne dostave i datum isteka kupona.
U WooCommerce-u postoje tri vrste kupona koje možete da kreirate:
– Procentualni popust:
snižava cenu kupčeve celokupne korpe ili određenih artikala za određeni procenat (npr. 10% popusta na celu kupovinu ili 30% popusta na sve majice).
– Fiksni popust na vrednost korpe:
smanjuje određeni iznos od ukupne vrednosti (npr. 20 EUR na celu narudžbinu).
– Fiksni popust na proizvode:
smanjuje za određeni iznos od cene određenih proizvoda ili kategorija (npr., 25 EUR sniženje na televizore ili 40 EUR sniženje na kategoriju kuhinjski uređaji).
Svaka vrsta ima svoje prednosti – na vama je da odlučite koja će biti najefikasnija za vašu online prodavnicu.
Postavite željeni iznos kao celi broj, primenjivaće se u fiksnom iznosu ili u procentima, u zavisnosti od vrste popusta koji ste izabrali.
Kao što je ranije spomenuto, besplatna poštarina može biti efikasan motivator za kupce. Označivanjem ove opcije omogućiće se i ova opcija kupcima koji imaju kupon kod. Treba napomenuti da ponuda besplatne dostave u kombinaciji dodantnim popustom, predsavlja strategiju koju treba koristiti obazrivo.
Na kraju, može se odrediti i datum isteka kupona. Ovo je zapravo vrlo važan korak iz dva razloga. S jedne strane, datum isteka može dugoročno pomoći u sprečavanju prekomernog popusta. Drugo, datumi isteka popusta motivišu kupce da iih iskoriste u roku, te mogu podstaći veću prodaju. Iaberite datum pažljivo.
#3 Korak:
Podesite ograničenja upotrebe kupona
Sledeći tab u polju podataka o kuponima su ograničenja upotrebe vašeg popusta. Ovaj odeljak je ključan za sprečavanje prekomernog sniženja, zato svakao proverite cifre pre upotrebe. Prvo podešavanje je postavljanje minimalnog i/ili maksimalnog iznosa u korpi za koje važi kod vašeg kupona.
Ova podešavanja navode kupca da ostane u određenom rasponu potrošnje kako bi mogao da iskoristi kupon. Minimalni iznos korpe može podstaći kupce da potroše više kako bi iskoristili kod kupona, dok će vam maksimalni iznos pomoći u sprečavanju prevelikih popusta na bazi procenta.
Dva polja za potvrdu ispod min/max vrednosti korpe, pomoći će Vam da razni popusti budu razdvojeni jedan od drugog. Ako označite individualnu upotrebu (nema sabiranja kupona) i izuzimanje artikala na sniženju, možete sprečiti kupce da Vam isprazne radnju sniženim cenama.
Ispod imate četiri polja koja su bitna ukoliko ste izabrali procentualni popust ili Fiksni popust na proizvode u koraku 2. Ovde možete odrediti na koje proizvode se odnosi kuponski kod ili omogućiti kupon za upotrebu za celu kategoriju proizvoda.
Na primer, popust može da važi samo za kategoriju: Knjige, ili samo za knjigu: Hari Poter i kamen mudrosti (pojedinačan proizvod).
Ova polja možete da iskoristite i da naznačite da li je određeni artikal obavezan prilikom kupovine (mora da se doda u korpu) kako bi se ostvario popust. Ova opcija je posebno zgodna ako pokušavate da promovišete određene proizvode ili kategorije.
Na kraju, ako želite da ograničite upotrebu kupona na određene korisnike, to možete učiniti dodavanjem njihovih email adresa u polje Dozvoljena email adresa. Ovo polje prihvata i znak (*) za podudaranje sa više mail adresa, na primer, `* @ gmail.com` bi uvrstio bilo koju gmail adresu.
Obratite pažnju! Ukoliko ova polja ostavite praznim kupon kod će se primeniti na celu prodavnicu.
#4. korak:
Definišite limit upotrebe kupona
Na kraju, otvotite tab limit upotrebe (eng. Usage Limits). Ukoliko ne podesite polja u ovom tabu, omogućićete kupcima da više puta (ili neograničeno) koriste kupon kod, što nije ubek preporučljivo. Skoro nikada nećete doći u situaciju da ova polja ostavite prazna.
Prvo ograničenje koje možete postaviti je broj korišćenja određenog kupon koda. Na primer, postavljanje ograničenja upotrebe po kuponu na 250, znači da će kod prestati da se primenjuje nakon 250 kupovina, drugim rečima pustili ste u upotrebu ukupno 250 kupona.
Ovo se primenjuje bez obzira da li kod koristi 250 različitih ljudi ili jedna osoba 250 puta. Ograničenje se odnosi na kupon, a ne na njegove korisnike.
Ograničenje upotrebe na X stavki – Na koliko stavki istog artikla če se kupon primeniti pre nego što postane nevažeći. Ovo polje se prikazuje samo ukoliko postoji jedan ili više proizvoda na kojima se kupon može koristiti – recimo kupac može da kupi najviše 10 knjiga: „Hari Poter i Kamen mudrosti“ a da pri tome ostvari popust,
Treća opcija ograničenja sprečava pojedinačnog kupca da koristi kod kupona više od dozvoljenog broja puta. Dakle, ako je ograničenje upotrebe po korisniku pet, kupac koji poseduje kod može da ga iskoristi pet puta pre nego što kupon prestane da radi.
Nakon što ste konfigurisali sva podešavanja, izaberite Objavi (eng. Publish) i vaš kupon je spreman za upotrebu.
Kreirane kupone učinite dostupnim kupcima: Kopirajte naslov (kod) i pošaljite ga putem email marketing kampanja, društvenih mreža, banera na sajtvima, prilikom prve kupovine kao mail dobrodošlice ili na neki drugi način.
Iskoristite maksimum iz WooCommerce-a
WooCommerce kupon kodovi mogu da pomognu kreiranju atraktivne web kupovine, gde kupci ostvaruju popuste, a da vi pri tome povećavate prodaju. Možemo Vam pomognemo da dodate još više funkcija kako bi povećali prihode za vaš webshop.
Pogledajte ponudu vezanu za online prodavnice.